ကုိုယ့္ရဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကေလးေတြကို အင္တာနက္ထဲက သူငယ္ခ်င္း
အေပါင္းအသင္းေတြဆီကို မွ်ေဝဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္ခ်င္ ေနၿပီလား။ Blog စၿပီး ပို႔ဖို႔
ဆံုးျဖတ္ ၿပီးၿပီလား ခဏေလး ေနလိုက္ပါဦး။ ေဟာဒီ ေမးခြန္းေလးေတြကို အရင္
ဖတ္ၾကည့္ၿပီးမွ ကုိယ္ပိုင္ Blog ကေလး တစ္ခုကို အျပစ္ အနာ အဆာ ကင္းကင္းနဲ႔ တည္ေဆာက္
ၾကရေအာင္။
၁။ browser မ်ိဳးစံုနဲ႔ စမ္းသပ္ၿပီလား။
ကုိယ္ေရးသားထားတဲ့ Blog ဟာ browser မ်ိဳးစံု IE, opera, flock, firefox, sarafi,
chrome, gecko စတဲ့ browser မ်ိဳးစံုေပၚမွာ တင္ၿပီး ကြဲျပား ျခားနားတာေတြကုိ
စစ္ေၾကာၾကည့္မိရဲ့လား။ ဒါဟာ blogger သမား အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ အဓိကနဲ႔
အမ်ားဆံုးက်ဴးလြန္တတ္တဲ့ အမွားတစ္ခုပါပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူအားသန္တဲ့
browser ေပၚမွာသာ စမ္းသပ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေျပာရရင္ browser တစ္ခုခ်င္းရဲ့
image နဲ႔ text အတြက္ လက္ခံမႈခ်င္းဟာ မတူညီပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ browsershots.org
လိုမ်ိဳး service ေတြနဲ႔ multiple browsers ေတြေပၚမွာ စမ္းသပ္သံုးစြဲၿပီးမွ blog
ကုိ လူသိေစတာ ဟာ ပိုၿပီး ေကာင္းပါတယ္။ ႏို႔မို႔ ဆိုရင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္တတ္တဲ့အတိုင္း
banner ေတြရဲ့ width နဲ႔ height ေတြ အခ်ိဳးအစား မတူညီတာေတြကစလို႔ အမွားေတြ
ေတြ႔လာရပါတယ္။
၂။ Feed ေတြ အလုပ္လုပ္ရဲ႕လား။
ကိုယ့္ရဲ႕blog.com/feeds အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ ကိုယ့္ Blog ထဲမွာရွိတဲ့
သတင္းအသစ္ေတြကို ျဖန္႔ခ်ိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ Subscriber ေတြကလဲ feed ေတြအတြက္ Email
ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး mail box ကေနသာ access လုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Feed ေတြ
အလုပ္လုပ္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္လို႔ “www.feedburner.com” ကို သံုးစြဲမယ္ဆိုရင္
ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ Feed ကို ကိုယ့္ Email နဲ႔ အရင္ဆံုး စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။
ေသခ်ာၿပီ၊ news ေတြကို feed အေနနဲ႔ လက္ခံရၿပီဆိုရင္ အဆင္ေျပပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီး feed
button ကို blog ေအာက္ေျခမွာ ေနရာမခ်ဖို႔ အႀကံေပးပါရေစ။ အေကာင္းဆံုးေနရာက ညာဘက္
Sidebar ေခါင္းစဥ္နဲ႔ မနီးလြန္း၊ မေဝးလြန္း ရွိရမယ့္ေနရာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့
banner အေပၚမွာကို ေနရာခ်ေလ့ရွိပါတယ္။
၃။ Sitemap တိက်ရဲ႕လား။
Sitemap ကလဲ အေရးႀကီးတဲ့ ေနရာမွာကို ရွိပါတယ္။ Search engine ေတြမွာရွိတဲ့
ရွာေဖြေရး ယႏၱရားေတြဟာ အဲဒီ sitemap ေတြကေနတစ္ဆင့္ သူတို႔ရဲ႕ engine ထဲကို
အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းျဖည့္ဆည္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ SEO နဲ႔ ranking အတြက္ ဘယ္အရာက
အေရးႀကီးဆံုးလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာႏိုင္သလို လိုအပ္တဲ့အကူအညီေတြလဲ
ရႏိုင္တဲ့ေနရာတစ္ခုရွိပါတယ္။ http://www.google.com/webmasters ျဖစ္ပါတယ္။
၄။ ‘About’ နဲ႔ ‘contact’ ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံု ေသခ်ာရဲ႕လား။
Blogger တုိင္းလုိလို about နဲ႔ content ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈမိတတ္ၾကပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ ‘default’ page အေနနဲ႔ပဲ ထားလိုက္ၿပီး အေရးမႀကီးလို႔
ယူဆထားၾကပံုပါပဲ။ Dafault about page ဟာ အျပည့္အဝ မကူညီႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ blogger
အတြက္ ေရးႏိုင္ရင္ ေရးႏိုင္သေလာက္ ဝင္ေငြရရွိႏိုင္မယ့္ စာမ်က္ႏွာႏွစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္လို႔ about နဲ႔ contact မွာသာ blogger ရဲ႕ စာမ်က္ႏွာတခ်ိဳ႕ ရွိမေနဘူးဆိုရင္
တျခား advertising ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြဆီကေန ဘယ္လိုမ်ိဳး ဝင္ေငြ
ရရွိႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။
၅။ Link ေတြ အကုန္လံုးကို စစ္ေဆးၿပီးၿပီဆိုတာ ေသခ်ာသလား။
Blog ကို လႊတ္တင္ဖို႔ဆိုတာဟာ လြယ္ကူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ Blog ထဲမွာ
ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ link ေတြ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆုိတာကေတာ့ သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္။ about,
content နဲ႔ တျခားအေရးႀကီးတဲ့ link ေတြဟာ blog အတြင္းမွာ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အလုပ္လုပ္တာ
မွန္ကန္ရဲ႕လား၊ မလုိလားအပ္တဲ့ ေနရာေတြကို ေရာက္ေနေသးသလားဆိုတာ ျပန္စစ္ဖို႔
အေရးႀကီးပါတယ္။
၆။ Technorati လို social bookmarking ေတြမွာ ေၾကာ္ျငာႏုိင္မွာလား။
blog တစ္ခုဟာ ဘယ္လုိနည္းပညာမ်ိဳးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါေစ လူမလာရင္
အလကားပါပဲ။ လူလာဖို႔ဆိုတာကလည္း ကိုယ့္ blog ကို လူသိေစဖို႔ လိုပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေခတ္စားလာတဲ့ social network နဲ႔ bookmarking site ေတြမွာ
register လုပ္ၿပီး ေၾကာ္ျငာရပါမယ္။ Stumple upon, delicious နဲ႔ Technorati တို႔ဟာ
သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ေတြလဲ blog အလုပ္ကိုလုပ္သလို bookmarking အလုပ္ေတြကိုပါ
ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ blogger ေတြက သူ႔ရဲ႕ blog ဟာ
ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြ ပံုမွန္ပါဝင္ေနပါတယ္ဆိုတာကို
သြားေရာက္ၿပီး ေၾကာ္ျငာ ေမာင္းခတ္ရပါတယ္။
၇။ မာတိကာ ရွိရဲ႕လား။
Content ဖြဲ႕စည္းပံုေကာင္း၊ မေကာင္းဆိုတာ blog နဲ႔တင္သက္ဆိုင္တာမဟုတ္ဘဲ
တျခားျပင္ပ subject ေတြနဲ႔ပါ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းတစ္ခုအတြက္
အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ ‘management’ ရွိဖို႔ လိုအပ္သလို Online ဂ်ာနယ္ျဖစ္တဲ့အတြက္
‘မာတိကာ’ မ်ိဳးစံုပါဝင္ရပါမယ္။ ကိုယ္အဓိက ဦးတည္တဲ့ ပရိသတ္အေပၚမူတည္ၿပီး subject
မ်ိဳးစံုခြဲထုတ္ေပးႏိုင္မွသာ ျဖစ္ပါမယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ နည္းပညာ (technology) ဘေလာ့ဂ္
ဆိုေပါေတာ့၊ ပါဝင္သင့္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ငယ္ေတြဟာ (google, apple, web2.0, tips, trids)
စသျဖင့္ ပါဝင္သင့္ၿပီးေတာ့ gmail အတြက္ဆိုရင္ google ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေန ျပန္လည္
ခြဲထုတ္ေပးရပါမယ္။
၈။ ေဖာ္ျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြ အဆင္သင့္ရွိၿပီလား။
ေဖာ္ျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာ အဆင္သင့္ ရွိ၊ မရွိဆိုတာဟာ အနည္းနဲ႔အမ်ားအေပၚမွာ
မူတည္ေနသလုိ တစ္ခါတစ္ရံ ကုမၸဏီႀကီးေတြ လုပ္တတ္တဲ့ ေဟာက္လံုးေတြနဲ႔လဲ
သက္ဆိုင္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ google ဆိုပါေတာ့၊ သူတို႔ကေန ေၾကာ္ျငာလိုက္တယ္။
ေနာက္ထပ္ download ရႏိုင္ပါၿပီဆိုၿပီး ေၾကာ္ျငာလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ စတင္ၿပီးလႈပ္ရြ
သြားေတာ့တယ္။ တကယ့္အမွန္က ေနာက္ထပ္ ၁၀ နာရီမွသာ သူတို႔ဘက္က အဆင္သင့္ျဖစ္မွာပါ။ ဒါက
တစ္မ်ိဳးပါ၊ ကိုယ့္ဆီမွာရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက နည္းနည္းပဲရွိသလား။ ဒါဆိုရင္
ထပ္စုေဆာင္းလိုက္ပါဦး။ ဘာၿပီးရင္ ဘာထည့္မယ္ဆိုတဲ့ ’schdule’ ကို blog ေတြထဲမွာ
စီစဥ္ထားလို႔ရတဲ့အတြက္ အေလာတႀကီးနဲ႔ posting မလႊတ္တင္ပါနဲ႔။ စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔
အမွားနည္းေအာင္သာ ႀကိဳးစားပါ။
၉။ ကိုယ့္ရဲ႕နာမည္ကို ဘယ္ႏွေယာက္ သိသလဲ။
တစ္ခါတေလမွာေတာ့ ဒီအခ်က္ဟာ အသံုးမဝင္ပါဘူး။ Techrun ရဲ႕ blogger ဟာ
သူငယ္ခ်င္းမရွိ၊ ဘာမရွိနဲ႔ အပ်င္းေျပေရးသားရင္းနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္သြားရတာပါ။ ဒါေပမယ့္
စည္းမ်ဥ္းအရေတာ့ ကိုယ္သံုးစြဲမယ့္ Blog နဲ႔ ေခါင္းစဥ္ (ဒါမွမဟုတ္) နာမည္ဝွက္ကို
သံုးစြဲၿပီး forum ေတြနဲ႔ တျခား blog ေတြမွာ လႈပ္ရွားၿပီးနာမည္ကို လူသိမ်ားေအာင္
လုပ္ေဆာင္ေစဖို႔ တိုက္တြန္းထားပါတယ္။ လူသိမ်ားျခင္းဟာ အလုပ္ၿပီးေျမာက္ေစမႈတစ္ခုကို
ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
၁၀။ blog ကို ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာ ျဖန္႔ခ်ိမလဲ။
ျပင္ပေလာကမွာ promotion လုပ္ေဆာင္တဲ့အတိုင္းေတာ့ စိတ္ရွိသလို စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာ
မဟုတ္ေပမယ့္ Online ေပၚမွာ ေၾကာ္ျငာဖို႔ဆိုတာဟာ အလြန္႔ကိုလြယ္ကူၿပီး
ေငြကုန္ေၾကးက်လည္း သက္သာေစပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ blog directory ေတြေပၚမွာ ရွိေနပါေစ။
widget ေတြကိုလဲ ခ်ိတ္ဆက္ထားပါ။ Strategic Link ေတြနဲ႔ တျခား comment ေတြကေန
တစ္ဆင့္ ကိုယ္ရည္ရြယ္တဲ့ အမည္နာမတစ္ခုကို လူသိမ်ားေစဖို႔ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေနရာမ်ိဳးစံု ေလွ်ာက္သြားၿပီး အခ်ိဳ႕ site ေတြကို ဝင္ပါ။ Register
လုပ္ပါ။ တစ္ဖက္ကလည္း blog ဟာ ဦးတည္ခ်က္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ မ႐ိုးအီေစတဲ့
အေၾကာင္းအရာေကာင္းေတြကို ပံုမွန္တင္ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ blog ဟာ ပထမ ၆
လအတြင္းမွာ ေန႔စဥ္ဖတ္သူ ၂၀ ေက်ာ္ ရရွိလာပါလိမ့္မယ္။
by: စာဖတ္သံ
0 comments:
Post a Comment